04 helmikuuta, 2013

Rio de Janeiro part 1

Riosta kotiuduin jo lauantaina, mutta olin niin väsynyt että en jaksanu kirjottaa. Eilen mentiin perheellä meidän rantatalolle (jossa kylläkin nukuin koko päivän..) joten vasta tänään mulla oli aikaa kirjoittaa. Riosta tuun kertomaan kahessa eri postauksessa kun mulla on ihan miljoona kuvaa ja paljon asiaa. Ihan tähän alkuun on pakko hehkuttaa, että tää oli yks mun elämäni parhaista reissuista, ihan huikee kaupunki, ihan mahtavassa seurassa. Nyt jo kauhee ikävä kaikkia! Mut alotetaan nyt ihan alusta..

Tiistai
Tiistaina heärtyskello soi aamulla puoli 5 aikaan. Recifen lentokentällä näin jo muutaman meiän piiriläisen, joiden kanssa mentiin samoilla lennoilla. Recifestä lennettiin ensin Salvadoriin, siellä nähtiin lisää meiän piirin vaihtareita ja sit bongattiin myös kaks muuta tyttöä rotary-paidoissa, jotka oli kanssa tulossa samalle reissulle. :) Rioon kun päästiin, niin suunnattiin ensiksi hotellille ja sen jälkeen meillä oli hetki vapaa-aikaa, kun odoteltiin että kaikki saapuu. Illasta käytiin syömässä, meillä oli info ja sit muuten vaan hengailtiin hotellilla ja tutustuttiin toisiimme. Tällä reissulla oli vähän päälle 40 vaihtaria: Saksasta, Tanskasta, Ecuadorista, Slovakiasta, Usasta, Virosta, Englannista, Italiasta, Japanista, Meksikosta, Puolasta, Venäjältä, Itävallasta, Thaimaasta, Venezuelasta, Grönlannista ja sit mun lisäks vielä toinen suomalainen. :) Kaikki vaihtarit tuli eri puolilta Brasiliaa, joten ennestään tunsin vain ne muutaman meiän piiriläisen. Yks syy minkä takia rakastan vaihtareita on, että niihin on niin helppo tutustua. Siis tän viiden päivän aikana sain monta uutta tosi hyvää uutta kaveria ja tuntuu siltä et oltais tunnettu jo ikuisuus.

Keskiviikko
Aamulla herätys oli jo aikaseen ja aina niin hyvän hotelliaamupalan jälkeen istuttiin bussiin ja lähettiin kiertelemään Rioa. Käytiin kattelemassa jotain historia- ja kulttuuripaikkoja ja Rion keskustaa.

Thomas kunnon turisti :D

Meksikoo! Neisa, Andrea, Andres ja Luis

Huonekaveri Karina Usasta, Maria Ecuadorista ja Manny ilmiselvästi Meksikosta :D

Pillo Meksikosta!

Thaimaalaiset ja muutama muukin keskellä jotain aukiota :D

Tän kierroksen jälkeen hypättiin taas bussiin ja suunnattiin kohti Floresta da Tijucaa.

Floresta da Tijucan jälkeen mentiin yhelle ostarille, missä meillä oli pari tuntia aikaa syödä ja kierrellä.

Thomas löys Köpenhaminan :D
Suomi, Meksiko, Saksa ja Grönlanti :)

Ostarin jälkeen lähdettiin ajamaan kohti Pão de Acucaria eli Sugar Loafia (en millään muista mikä tää on suomeks :D), missä mentiin bondinholla (tolla hissisysteemillä) ylös. Ei niitä maisemia voi tähän sanoin kuvailla, niin annan kuvien puhua puolestaan.

Kaikki meksikolaiset ja mie :D

Marisol ja Swantje :)

Illasta käytiin sitten vielä syömässä ja illalla samaan hotelliin tuli nordeast reissulaiset, joten samassa hotellissa oli siis lähemmäs 100 vaihtaria. :D Vaiheltiin pinssejä, tutustuttiin lisää uusiin ihmisiin ja nähtiin muutamaa tuttua meiän piiristä, ketkä oli tällä toisella matkalla. Kirjottelen lopuista päivistä toisessa postauksessa!

Sen verran pitää vielä mainita, että meillä oli ihan tosi hyvä porukka tällä matkalla ja just se teki tästä niin erityisen. Meksikolaiset oli kaikista hulluimpia, joka ikinen kerta kun mentiin bussilla jonnekkin (ja muutenkin joka paikassa) ne alotti laulamisen ja tanssimisen ja vaikka minkä riehumisen. :D Siinä sit aika moni muukin alko laulaa mukana. Ei me mitään radioita tarvittu kun meillä oli nää meksikolaiset! Vikana päivänä suurimmalta osalta niiltä oli ääni melkein lähteny. :D Mulla on nyt jo kauhee ikävä niitten laulamista ja sitä että ikinä ei ollu tylsää kun joku aina keksi jotain speciaali häppeninkii. :D Yleensä soittolistalla oli jotain espanjan kielisiä kappaleita tai sit jotain tälläsiä suosittuja brassibiisejä. Aattelin linkitellä tähän näitä portugalin kielisiä, sitä varten et jos jotain kiinnostaa minkälaista musiikkia täällä kuunnellaan ja kun en millään pysty ite lopettamaan näitten fiilistelemistä. :D Osa näistä kappaleista on jo aika vanhoja, mut suurinosa on tosi suosittuja ja sellasia et kaikki tietää sanat. Reissulla suosikki oli varmaan toi camaro amarelo, siinä kertosäkeen kohdalla kaikki aina rupes tanssimaan (jos kattoo ton videon niin voi nähä sen miten siinä pitää tanssii) paikasta ja ajasta riippumatta. :D

-Kiira

ps. Mulla alko tänään koulu! Muuten oli tosi kiva nähä kaikkia kavereita pitkästäa aikaa, mut toi aamu kuudelta herääminen ei oo mitään herkkua. No onneks karnevaalit alkaa jo tällä viikolla ja sit on taas lomaa...

1. Vastaukset
    1. Niin on! Mä oon jo ihan totaalisesti rakastunu tän tyyppiseen brassimusiikkiin :D