06 toukokuuta, 2013

Unbelievable sights, indescribable feeling, soaring, tumbling, freewheeling, through an endless diamond sky. AMAZON

Anteeks ihan kamalasti että en oo postaillu, mutta meiän netti on ollu tiistaista asti poikki ja rupes toimimaan vasta tänään. Amazonille on ollu ihan kamala ikävä, antasin mitä vaan että voisin palata siihen veneeseen, niiden ihmisten kanssa...

Kaks viikkoa sitten lauantaina lähdettiin aamukuuden lennolla kohti Manausta. Manaukseen saavuttiin iltapäivällä ja ekana suunnattiin hotellille, mikä oli ihan järkyttävän iso 5 tähden hotelli. Siellä hotellissa oli jopa minieläintarha, jossa oli leopardi ja leffatähti apina! Illalla meillä oli inffoo, ruokailua, järkyttävän isossa hotellissa edestakaisin ramppaamista ja ihan illasta mentiin yhteen Manauksen perinteiseen juhlaan. Tähän liittyy sellanen tarina sinisestä ja punasesta härästä ja joka vuos järjestetään tää juhla ja ihmiset on jommalla kummalla puolella. Me mentiin sinisten juhlaan ja alhaalla pikku pätkä videoo.

Sunnuntaina mentiin pienelle kierrokselle Manauksessa. Käytiin yhessä puistossa, oopperatalolla ja kalatorilla.

En ilmeisesti tykänny hahah

Sunnuntaina illalla matka jatkui bussilla pari tuntia Manauksesta kohti seuraavan yön majapaikkaa. Vähän ennen hämärän tuloa, oli vuorossa night trekking, minne lähdettiin vesisateessa kolmessa eri ryhmässä. Lähettiin siis kävellen sinne metsään  ja reitin varrella pysähdyttiin katsomaan mm. kahta aivan upeeta pientä vesiputousta, käytiin kävelemässä yhessä luolassa, käveltiin 100 metriä silleen että oli polviin asti vettä ja suunnilleen ekan kilometrin jälkeen oli jo ihan pilkkopimeetä. Käveltiin taskulamppujen avulla siihen asti kunnes opas pyys kaikkia sammuttamaan valon. Hetken oltiin paikallaan ja ihan älytöntä miten silmä tottuikaan siihen pimeyteen. Hetken kuluttua pystyi erottamaan esimerkiks puiden ääriviivat ja vaalea lehdet näytti ihan loistavan siellä. Mieleen tuli ihan avatar-leffa niistä lehdistä hahah. Opas kertoi, että on ihan mahdollista liikkua metsässä pimeellä ilman valoa ja niin me sit käveltiinkin jonkun aikaa, kaikki käsi kädessä ja ilman mitään valoa keskellä Amazonin sademetsää. Huikeeta! Sieltä mulla on huimat yks hieno eräjorma-kuva, kun satoi vettä niin en viittiny ottaa parempaa kameraa mukaan...

Ihan illasta meille oli järjestetty vielä sellanen tanssiesitys ja sit muuten vaan hengailtiin siellä. Päätettiin myös veneet, missä tullaan viettämään koko loppureissu. Mä olin Anaconda-veneessä, eli siinä parhaassa! Hahah :D

Maanantaina aamusta mentiin kävellen yhelle toiselle vesiputoukselle. Yks kauneimmista asioista mitä oon ikinä nähny! Käveltiin vähän matkaa alaspäin ja saatiin mennä uimaan.

"Collect moments, not things"  // Abbie! <3

Jonkun aikaa siellä hypittiin laiturilta sinne jokeen ja sit lähdettiin takaisin päin. Majoituspaikassa hypättiin kaikki vielä uima-altaaseen ja jonkun ajan päästä istuttiin bussiin ja lähdettiin kohti Manausta. Iltapäivällä alkoi se kauan odotettu reissun vene-osuus, mistä jatkan kertomalla ens postauksessa!

-Kiira

ps. Tällä viikolla on kans tapahtunu vaikka mitä kertomisen arvoista, joista yritän myös kirjottaa pian postauksen. Siihen asti tchaaau!

1. Eikää aivan ihana postaus, ootan jo niin innolla seuraavia osia!! :)
    Mulla ois yks kysymys, näkykö siellä amazon retkellä paljon käärmeitä?!

1. Kiva kuulla et tykkäsit! Ja siis me nähtiin vaan yks käärme ja se oli yhen miehen käärme, mitä saatiin pitää kaulassa ja ottaa kuvia ym sen kanssa :)

2. Tosi hyva postaus, mua kaduttaa niin paljon etten mennyt =/ Ootan innolla niita seuraavia postauksia =)

3. Oi ihana postaus! Mäki haluun ens vuonna mennä tonne!! Kui paljon toi matka makso? :)

1. Suosittelen tuota reissuu niin kovasti!! En muista tarkalleen paljon maksoi, kallis oli, mutta kaiken sen rahan arvoinen!! :)