15 toukokuuta, 2013

Must on tullu urheiluhullu - jalkapalloo, jääkiekkoo ja estekisoja

Ihmiset ampuu ilotulituksia ja juoksee kaduilla heiluttaen Santaa Cruz-lippuja ja televisiossa näkyy kun isot miehet itkee. Santa cruz voitti Pernambucon jalkapallofinaalin!! Täällä Pernambucossa on 3 tosi isoa jalkapallojoukkuetta, Santa Cruz, Sport ja Nautico ja suurinosa ihmisistä kannattaa jotain noista kolmesta. Täällä jalkapallo on joillekkin kuin elämä ja siitä keskustellaan ihan samalla tavalla kuin esimerkiks politiikasta. Kaikilla on se oma joukkue, mikä on tietenkin paras ja sitä kannatetaan ihan henkeen ja vereen. Paitoja, pyyhkeitä, lippuja, oon nähny jopa joukkueiden logoilla varustettuja hauta-arkkuja...

Toissapäivänä tällä Recifessä pelattiin osavaltion jalkapallofinaalin viimeinen osa, mikä tarkoittaa siis sitä että koko Recife pysähtyi kattomaan peliä. Ja itsehän olen siis Santa Cruz (ei pahemmin ollut valinnan varaa, kun tähän perheeseen muutin niin heti oli paita ja pyyhe ostettu :D) ja eilinen oli yhtä juhlaa koska joukkue voitti Sportin 2-0 ja on jo kolmatta vuotta peräkkäin Pernambucon voittaja!! WUHUUUUUUUUU TRI CAMPEÃOOOOOOO!!!


 Penkkiurheilusta puheenollen, oon myös kannustanut Leijonia täällä hyvin ahkerasti. Joka ikisen pelin oon kattonu ja riehunu täällä suomenlipun kanssa. Erityisesti Suomi-Venäjä peli oli ihan kauheen jännä ja kun Suomi sai maalin niin rupesin täällä hyppimään niin innoissaan, että hajotin yhen lasin ja niin edespäin...  Jääkiekko oli näille brasseille aika uus sana, nyt ne on jo vähän perillä mitä siinä tapahtuu ja että miten hyvä Suomi on hahah. :D Yleensä katon pelit youtubesta puol tuntii jälessä ja yks päivä "menin kaverille kattoo pelii" skypen välityksellä. :D
























 























Toissa viikonloppuna mulla oli myös kisat! Pahemmin en oo kerenny treenailemaan viime aikoina, kun on ollu vaikka mitä reissuu, mut eihän se haitannut. Sama paikka, sama heppa ja sama luokka, eli Lordilla menin ysikymppii. Lauantaina verkka meni ok, ei super hyvin ja radalla sössin ite ykkös esteen. Tuntu että se ei oikein liikkunu vielä ite ja sit lähin ihan hulluna tuuppaamaan sille ekalle esteelle ja sit se tippu. Loppurata meni kuitenkin oikein kivasti ja vaikka ekan esteen tiputus ärsyttää aina, niin olin tyytyväinen loppurataan!

 
 






















Sunnuntaina heppa oli tosi hyvä verkassa ja radallakin tuntu et se ois ollu hyvin pohkeen eessä. Kielto tuli kuitenkin ykköselle, en oikeestaan ees tiiä miks. Opettaja huus vielä ennen estettä, et anna pohetta ja niinhän mä tein mut ei. Ihan tosi ärsyttävä kielto, varsinkin kun loppurataan oon niin tyytyväinen. Opettajalta tuli kuitenkin tosi piristävää palautetta radan jälkeen, sanoi mm. että oon hyvä ratsastaja ja jos mulla ois käytössä parempi hevonen niin menestyisin ja esittäisin itteeni paljon paremmin. Eihän tällänen palaute voi kun hymyilyttää? Joka tapauksessa tosi hyvillä fiiliksin lähdin kisoista, en ees jaksanut enää välittää niin paljoo siitä kiellosta ja mietin vaan sitä loppuradan fiilistä.








-Kiira

ps. Loppukevennyskuva. Mulla oli taas lainassa joku ratsastuskoulun yberhieno kypärä, mikä sit jotenki ihmeellisesti valahti niskaan kesken radan. :D Menin kolme vikaa estettä silleen, et se kypärä roikku siellä takana ja kuristi mua hahaha. En tiiä mitä tässä kuvassa oikein tapahtuu, mut heppa on tosi söpö vaikka ratsastaja on ihan hukassa. Ilmeellä mennään ja en todellakaan tiiä mikä tää "esteistunta" tässä kuvassa on. :D




4 kommenttia:

  1. Tosi hauska kuva, aivan mahtava! :D Miten pystyit kattoo telkkarista jääkiekkoa siellä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D Katoin netistä iihf:n youtube-kanavalta ja liitin koneen telkkariin. Sieltä youtubesta näkee kaikki pelit suorana puol tuntia jälessä. Ja nyt puolivälieristä asti kaikki pelit näkyy täällä telkkarissakin. :)

      Poista