11 marraskuuta, 2012

Ei, en ole onneton nyt kun tiedän mitä onni on

Näin laulaa Leevi&Leevings, mitä kuuntelin tässä yks ilta. Kuuntelin paljon muutakin supervanhaa suomipoppia ja tää on ihan tosi outoo. Sellanen normi jenkkipoppi on aina iskeny enemmän kun tälläset vanhat suomirallatukset, mut yks ilta tässä mun rupes tekeen ihan hirveesti mieli kuunnella suomalaista musiikkia ja nimenomaa jotain ihan supervanhaa. Kello oli varmaan yks yöllä ja meikä täällä laulelee että "minä lähden pohjoiskarjalaaaaaaaaaaan", ihan normaalii ja silleen. :D

Oikeestaan kaikki lähti siitä, että olin tekemässä Suomi-esitelmää ens viikkoa varten kun meen mun hostäidin koululle esittäytymään ja etin youtubesta videoo Suomen luonnosta. Katoin tän alla olevan videon ja rupesin melkein itkemään. Kaikista noista Suomi-maisemista ja ihanasta musiikista tuli yhtäkkii ihan tuhat ihanaa muistoo mieleen. Mutta oikeestaan, vaikka melkein itkin, niin en ollut surullinen. Olin tosi onnellinen ja nauroin samaan aikaan kun melkein itkin. Tää on just yks sellasista fiiliksistä, mitä vaan toinen vaihtari voi ymmärtää. Olla superonnellinen että on täällä ja samaan aikaan ikävöidä asioita kotimaasta.


Jotenkin ton musiikin kuuntelemisen ja videon kattomisen jälkeen on jääny sellanen onnellinen fiilis.Perjantaina mulla oli ratsastustunti ja voi että kun oli ihanaa taas päästä ratsastamaan! Sit kerron vähän siitä tunnista, jos joku heppaihminen sattuu lukemaan:

Eli siis oon nyt menny joka kerta samalla hevosella ja tällä kerralla tuntu et meni jo paljon paremmin kun aikasemmilla, pikkuhiljaa rupeen tuntemaan sitä hevostakin. Tunnilla hyppäsin erilaisia suhteutettuja erilaisilla askelmäärillä, suoraa ja kaarevia ja sit kaikkia peräkkäin ratana. Pari kertaa heppa meni sujuvasti ohi esteestä, johtuen ihan vaan siitä että oikasin kaarteessa ja en saanu suoristanu kunnolla ennen estettä, mut tää oli kyllä ihan mun moka. Ja niinkun opettaja sano että jos teet kaarteet hyvin ja tuut suoralla hevosella esteelle, niin ei oo mitään ongelmaa, mutta jos se hevonen on ihan mutkalla niin se vaan sujuvasti luistaa ohi. No mut siis tän ongelman kun korjasin niin muuten suju hyvin, saatiin aina oikee määrä askeleita ym. :) Tänään esteet ei ollu isoja, ihan ristikoina oli kaikki koko tunnin. Mut kaikenkaikkiaan oon ihan superonnellinen jo sen takia, että ymmärsin ihan kaiken, mitä se opettaja mulle sano!

Viime tunnilla se ope jo mainitsi mulle että mun kannattais mennä kisoihin marraskuun lopussa, mutta silloin se sano et se tulis maksamaan 250realia. Perjantaina se sano uudestaan että "sun on ihan ihan pakko mennä sinne kisoihin, sulla ois hyvät mahollisuudet pärjätä siellä!", mut sit sanoin et haluisin ihan tosi paljon, mut en varmaan pääse kun tuo 250realia (n. 100e) on aika paljon rahaa tälleen vaihtarille... Se oli sit jutellu mun hostäidin kanssa ja oli sanonu et se järjestää silleen et pääsen sinne vaan 100 realilla, niin ei jää rahasta kiinni lähteminen, koska mun ehottomasti pitää osallistuu. Arvatkaa oonko innoissani?! Ja siis sain eilen tietää et ne kisat on kolmipäiväset ja joka päivä hyppäisin 90cm. Hostäiti sano että se opettaja haluu että meen sinne sen takia, koska mulla on kuulemma hyvät mahollisuudet pärjätä, niin se on hyvää mainosta tallille ja ne pääsee puhumaan sit että "meiänpä tallille tuli tällänen ratsastaja Suomesta"... Ei kyllä haittaa mua, oon sen verran innoissani et pääsen kisoihin, mut pikkusen luo paineita tällänen, kun oikeesti pitäis pärjätäkkin ja ei ihan hulluna oo treeniä alla täällä brasseissa. Mitä jos kaikki meneekin ihan päin seiniä? :D

Kaikki muut varusteet on vielä vähän hakusessa (tosi tyylikäs lainakypärä ja farkut..) mut ainakin kengät on kohillaan! Sain siis uudet saappaat, kiitos sponsorille (alias äitille). Saappaat on teetetty mittatilauksena, mikä on täällä ihan naurettavan halpaa. Sillä hinnalla ei sais Suomesta minkäälaisia nahkasaappaita. :D Ja muutenkin, en omistanu Suomessa saappaita, koska mun jalat on kauheen ongelmalliset, kun ne on niin pitkät ja en ikinä löytäny sopivan kokosia. Mut nyt on siis ihan perfectot saappaat, paras joululahja tälleen vähän etukäteen!
Tässä näkyy etummainen kenttä (tallilla on siis kaks kenttää) ja kenttien välissä on tollanen "kahvio" paikka, missä on pöytiä, kahvio ja vessat ym. ja vähänniinku tuomarintorni tuo korkee.
Tässä näkyy toinen tallikäytävä, oikeella puolella on sit vielä yks rivillinen lisää karsinoita. :)

Perjantaina menin illalla vielä isovanhempien mukaan Jaboatãoon, jonkun historiapaikan synttäreille. Siellä oli oikeestaan pelkästään vanhempia ihmisä ja en ees ihan täysin ymmärtäny mikä juttu se oli, mut loppujen lopuks oli kivaa, koska siellä oli hyvää ruokaa ja kävin tosi monta onnistunutta keskusteluu portugaliks. Kaiken lisäks oli ihanaa kuulla, kun monet ihmiset kehu miten hyvin puhun portugalii, siihen nähen et oon ollu täällä vasta kolme kuukautta, lämmitti kovasti mieltä kuulla tällästä palautetta! :)

-Kiira


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti