28 lokakuuta, 2012

Last friday night, do it aall agaaain

 Viime viikonloppu oli taas yks parhaista viikonlopuista täällä. Perjantaina skippasin normi tapaan iltapäivätunnit (oon täällä olon aikana ollu yhen kerran perjantain iltäpäivätunneilla, eikä siellä ollu sillon melkein ketään, niin päätin et sama olla menemättä enää :D)  ja sen sijaan lähdin serkun kanssa Boa Vistan ostarille ostamaan mulle hiusväri! Illemmalla sit mun hostäiti värjäs sit mun hiukset, pääsin vihdoinkin mun kauheesta juurikasvusta eroon! Väri muuttu sellasesta punaruskeesta tumman ruskeeks, kuvia alempana. :) Päivällä sit myös yks rotarytyyppi otti yhteyttä mun hostiskään et voitasko me majottaa yks vaihtari meille viikonlopuks (lauantain tapahtuman takii) ja sit illalla meille tuli slovakialainen tyttö Zita Aracajusta. Zita oli kuitenkin sen verran väsyny et jäi nukkumaan kun mä lähdin Juliannen ja Marcelon kanssa serkun formatura juhliin. Fromatura tarkottaa vähän niinku penkkareita täällä, mut sitä juhlitaan ihan eri tavalla. Aluks tää juhla oli vähän tylsä, mut kyl se sit siitä kun oli hyvää ruokaa, musiikkia ja seuraa! Opettelin taas vähän forroa, kun mun kaikki serkut on tosi pitkiä. :D Kotona oltiin joskus kolmen maissa...

Sisko, mie ja serkkuja!

Laauantai aamuna herätyskello soi sit jo seittemän aikaan ja sit taas lähettiin. Lauantaina oli mun rotarypiirin nuorisovaihdon 30v. synttärit, parabéns! Sinne lähettiin Zitan kanssa Arthurin kyydillä. Itseasiassa tää tapahtuma oli suurinpiirtein koko päivän pelkkiä puheita ja sen sellasta, mut päivä ei kuitenkaan ollu tylsä koska melkein kaikki tän piirin vaihtarit oli siellä. Näin myös nää suomalaiset, pääsin puhumaan suomee ja kaiken lisäks Ilari toi mulle karkkii!

Suomivaihtarit ja -rotex :)
Karkit <3 ja Johankin siinä ylisöpönä vieressä haha




No mut tää juttu loppu joskus neljän jälkeen ja sit lähettiin kotiin Zitan ja Isabellan kanssa. Isabella on yks jenkkivaihtari Caruarusta, johon jo vähän tutustuin Maragogissa mut en sen pahemmin. Lauantaina Isabella sano et sekin vois jäädä Recifeen yöks jos pääsis jonkun luokse, niin mä sit ehotin et haluisko tulla meille. Tykkään niin paljon tästä kun vaihtarina ollessa voi niin lyhyessä ajassa tulla hyviks kavereiks jonkun kanssa! Iltapäivä hengattiin meillä kotona ja mietittiin et mitäs voitais tehä illalla. Muutaman muuttuneen suunnitelman jälkeen lähettiin Isabellan, Tiagon (rotex) ja Ilarin kanssa te quiero con limaoon, eli siis partyy! Ilta oli ihan huippu ja törmäsin tuolla bileissä yhteen brasilialaiseen tuttuunkin ja hengasin sit sen ja sen kavereittenkin kanssa. :) Hostvanhemmat tuli sit hakemaan mut ja Isabellan joskus puol 4 maissa. Sunnuntaina sanottiin aamupäivästä heipat Zitalle (joka siis halus eilen jäädä mielummin nukkumaan) ja sit vietettiin Isabellan kanssa kunnon lazy day. :D Isabellan siskon piti tulla hakemaan sitä jo 11 aikoihin aamulla, mut loppujen lopuks se tulikin kuuelta illalla (tää on tää Brasilia..) mut ei se kyllä haitannu yhtään. Päivällä me käytiin jätskillä, vähän kuvailtiin, syötiin paljon, katottiin leffa (=nukuttiin molemmat) ja muuten vaan naurettiin ihan supertyhmille ja väsyneille jutuille. Oli oikeesti aika laiska päivä, mut tälläsiikin tarvitaan!

 Maanantaina menin mun hostiskän kanssa tutustumaan mun uuteen ratsastuskouluun!! Oikeesti, voi sitä fiilistä kun pääsin ihan oikeelle tallille ja näkemään ihan ratsuhevosia kolmen kuukauden jälkeen... Siellä ratsastin ihan pikkusen että opettaja näki mun tason. Loppujen lopuks hyppäsin sit jotain 90cm pystyä kaheksikolla ja opettaja oli ihan innoissaan et ens kuussa kisoihin just ysikymppii! Siis arvatkaa olinko innoissani?! Ja parasta oli se et tajusin melkein kaiken mitä se opettaja sano vaikka hostiskä ei tajunnu puoliakaan. Mulla on nyt tästä lähtien vakiotunti joka perjantaina. Oi vitsi, olin kyllä niin onnellinen ton tallireissun jälkeen, ei sitä voi muuta todeta kun että joskus heppatyttö, aina heppatyttö ja ei siitä pääse eroon vaikka lähtis maapallon toiselle puolelle. Perjantaina mulla oli sit eka kunnon tunti, menin samalla hevosella ja tässä alhaalla on muutama kuva tunnista. Varusteet on vielä vähän mitä sattuu, mut ens viikolla jo ehkä vähän oikeemmanlaisissa kamppeissa. :)


Muuten viime viikolla oon muunmuassa pelannu lentopalloo, ollu kattomassa meiän koulun futsal peliä ja käyny kavereitten kanssa kattomassa paranormal activityn leffassa. :) AINIIN ja vihdoinkin mun äitin kaks kuukautta sitten lähettämä paketti tuli!! Sain siis lisää karkkia, jee <3 Tässä alhaalla vielä pari kuvaa mun uusista hiuksista, vielä ne kyllä vähän näyttää punertavilta, mut eipä toi mua haittaa. :)

Mulla on ollu niin ikävä suomalaisia karkkeja!!



-Kiira

3 kommenttia:

  1. moi, paljonko noi ratsastustunnit maksaa? onko ne kalliimpia vai halvempia ku suomessa? ja montako teitä on aina yhellä tunnilla?:) iha huippua et pääsit ratsastaa siellä, tiiän ton tunteen ku ei oo päässy ratsastamaan pitkään aikaan :)

    VastaaPoista