22 lokakuuta, 2012

Keep active to keep alive

Oon aina tykänny paljon urheilusta ja oon aina halunnu olla hirmu urheilullinen. Suomessa harrastin siis pääosin ratsastusta ja se vei tosi paljon mun aikaa. Sen lisäks kävin salilla, välillä lenkkeilemässä ja talvella luistelemassa yms muuta. Musta tuntuu että vaikka Suomessakin mulla oli salikortti niin en kuitenkaan saanu itteeni niin paljoo niskasta kiinni et oisin jaksanu raahautuu sinne enempää kun sen kerran pari kertaa viikossa, tai sit se johtu vaan ajan puutteesta. Mut tosiaan Suomessa ratsastin aika paljon ja sitä oon kyllä ikävöiny täällä. Oon on nyt ollu kolme kuukautta ratsastamatta ja on kyllä ollu vähän tuskaa. Ei oo kaheksan vuoden tallilla ramppaamisen jälkeen helppoo yhtäkkii vaan lopettaa kokonaan. Mutta tästä syystä mä meen ens viikolla tutustumaan tänne ja sit alotan ratsastustunnit kerran viikkoon. Oon niin innoissani! :) Saa nähä miten sujuu, kun voi olla et täällä ratsastetaan pikkusen eri tavalla ja muutenkin opetus on portugaliks..

Mut täällä tosiaan alotin jo ihan alussa koulussa pelaamaan lentopalloo. Treenit on kaks kertaa viikossa ja oon tykänny ihan tosi paljon. :) Täällä voi pelata koulun joukkueissa ja se on ilmasta ja tosi helppo alottaa. Melkein kaikilla kouluilla on on omat joukkueet ja siks tosi monet nuoret harrastaa jotain urheiluu, mun mielestä aika toimiva systeemi. Sillon alussa mietin lentopallon ja futsalin välillä, mut nää koulun opettajat sano et lentopallo on mulle parempi koska futsalissa tytöt pelaa paljon agressiivisemmin. Nyt kuitenkin viime viikolla futsal-tytöt kysy multa et haluisinko tulla mukaan treeneihin ja keskiviikkona olin sit mun ekoissa futsal-treeneissä. Ekat treeenit meni ihan hyvin, vaikka Suomessa en pahemmin fudista oo pelannukkaan. Aluks oli ihan normi treenit ja sit oli harjotuspeli (jossa olin kyllä kieltämättä aika pihalla), mut tein jopa yhen maalin! :D Mut joo, tykkäsin ihan tosi paljon! Futsal-treenitkin on kaks kertaa viikossa, eli koulussa pelaan neljänä päivänä viikossa. Oon aika onnistuneesti alottanu just nää kaks varmaan Brasiliassa pelatuinta lajia, fudiksen ja lentiksen. :D

Koulun liikkavaatteet
























Kuukaus sitten alotin myös salilla käymisen, mut nyt lopetan sen koska mulla ei oo enää aikaa eikä rahaa käydä siellä, kun alotan sen ratsastuksen ja muutenkin tykkään enemmän noista joukkuelajeista. Mun kuntosali on ihan uus ja vaan muutaman kilometrin päässä mun kodista ja menin sinne aina bussilla (jee osaan jo kulkee sinne yksin bussilla :D). Salilla käyminen on täällä paljon halvempaa, mulla maksaa 65 realii kuukaudessa ja siihen hintaan saa siis käydä ihan niin paljon kun huvittaa. Lisäks siellä salilla on aina yks tai kaks tyyppii jotka neuvoo ja opastaa koko ajan. Ekat viikot meni siis ihan silleen et se tyyppi neuvo joka kerta et mitä teen ja kuinka monta kertaa ja millä painoilla, nykyään mulle tulostetaan aina tullessa kuitti missä tää kaikki lukee. Salilla oon nyt käyny yleensä 2-4 kertaa viikossa.

Oon kyllä tosi tyytyväinen et täällä on näin helppoo alottaa koulussa urheilun harrastaminen ja jotenkin oon myös tosi tyytyväinen itteeni et oon saanu itteeni niskasta kiinni ja oikeesti alottanu kaiken tän, kun kerran tykkään. :)

-Kiira


2 kommenttia: