19 joulukuuta, 2012

Joulu on taas joulu on taas

Joulu on tulossa! Tähän aikaan vuodesta voi lukea monista vaihtariblogeista kaikenlaisia valitusvirsiä kun masentaa kun joulu ei tunnu samalta kuin Suomessa ja kauheesti on ikävä perhettä ja suomalaisia jouluperinteitä. Tottakai sitä itelläkin on ikävä näitä juttuja, mut oon kuitenkin ajatellu, että vaikka tää tulee varmasti olemaan ihan täysin erilainen joulu ja pakko sanoo että ei mulla ihan hirveesti oo sellasta normaalia joulufiilistä ollut, niin silti en nyt tästä masennu, enkä rupee itkemään että miten ikävä mulla on sitä jouluhössötystä. Kerkii siitä Suomen joulusta nauttii sit ens vuonnakin ja tänä vuonna pitää ottaa kaikki irti tästä Brasilialaisesta joulusta. Vaikka meillä ei oo täällä kotona edes joulukuusta, eikä maassa todellakaan oo lunta, niin oikeestaan muutama juttu on saanu mut tässä lähipäivinä joulumielelle ja erittäin iloiseksi.

Ensinnäkin leivoin yks päivä tässä pipareita! Edellisenä iltana jo tein taikinan (mistä söin sit jo illan aikana varmaan puolet heheh... se vaan on niin hyvää!) Seuraavana päivänä leivoin sit itse piparit ja ne onnistu kyllä hyvin. Vähän pelotti, kun en oo uskaltanu mitään suomalaista täällä leipoo sen jälkeen kun syksyllä koitin tehdä ja se meni ihan pieleen... Mut siis piparit onnistu tosi hyvin, ei niistä kyllä kauniita tullu, mut hei makuhan se on pääasia. :D Tein tollasen ehkä vuosisadan rumimman piparitalonkin... :D Mut piparit meni kyllä hyvin kaupaks, pitää tässä joku päivä leipoo lisää.
























Sit toinen juttu mikä saa mut joulufiilikselle, on joulukalenterit! :D Sain sillon äitin lähettämässä paketissa suklaajoulukalenterin ja sit mun kaveri lähetti mulle tollasen pienen kuvakalenterin, kiitti niistä! Ei nää brassit oikeestaan aluks ees tajunnu mitä noi joulukalenterit on, mut nyt mun siskot käy mun huoneessa melkein joka päivä tarkistamassa et oonko jo avannu kalenterit ja aina kysyy et saako nekin avata, ihanat. :D

Sit vielä yks juttu. Oon saanu nyt muutamankin paketin Suomesta ja voi että kun niiden saaminen on aina niin ihanaa! Sen viimeisimmän äitin lähettämän paketin jälkeen tuli paketti mun tädin perheeltä ja siellä oli vähän suomenkielistä lukemista, salmiakkia, suklaata ja jenkki-purkkaa (sain kaks pussii jenkkipurkkaa paketissa ja otin toisen mukaan sinne vaihtariviikonloppuun ja vaihtarit söi melkein kaikki ne purkat kun tykkäs niin paljon :D). Sit mun hyvältä kaverilta tuli pieni paketti, missä oli kanssa karkkia ja sanaristikoita, että en unohtais suomenkieltä ja -makuja. :D Ihanaa, kiitti paljon!!
























Viime aikoina oon kirjotellu enemmän erikoispostauksia ja muutenkin on ollut aikaa postailla enemmän, kun vaikka mä oon kesälomalla, niin kaikki mun koulukaverit ja siskot tekee vielä vuoden viimesiä ja tärkeimpiä kokeita. Tällä hetkellä siis melkein kaikki mun kaverit vielä opiskelee ihan hulluna, joten mä oon tässä tällä ja viime viikolla ottanu ihan rennosti, nukkunu pitkään, käyny salilla ja lenkkeilemässä, bloggaillu ja kattonu leffoja. Kesäloma ja kohta on joulu!

-Kiira

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti